Nak bela ayam? Jimat duit daripada membeli reban Ayam! Sebenarnya, dengan modal kurang dari RM500 anda boleh membina reban ayam yang sederhana besarnya untuk membela 10-20 ekor ayam; bina reban ayam anda sendiri hanya dengan peralatan murah & menggunakan bahan-bahan terpakai! Panduan & pelan reban ayam dalam blog ini akan membantu anda melalui proses langkah demi langkah cara membina reban ayam yang kukuh, selamat & selesa didiami ayam peliharaan anda.

Panduan Membina Reban Ayam di Belakang Rumah


Tahu tak? Membina reban ayam anda sendiri akan menjadi salah satu keputusan terbaik yang anda akan buat dalam kehidupan anda. Reban ayam di belakang rumah anda sendiri akan memberikan anda dengan telur segar organik untuk dapur. Ayam peliharaan anda akan makan semula sisa makanan keluarga anda dan menghasilkan baja yang berkualiti tinggi untuk tanaman anda. Yang paling menarik, keluarga anda akan berbangga dengan reban ayam yang anda bina sendiri.

Zaman sekarang, adalah lebih menjimatkan untuk membina reban ayam sendiri dan bukannya membeli reban ayam 'pasang-siap' di kedai. Reban 'pasang-siap' yang dibeli masih perlu dipasang sendiri, tapi anda sebenarnya membayar harga yang amat mahal untuk reban ayam 'pasang-siap' kerana bahan membinanya boleh anda dapati dengan harga yang sangat murah! Ramai orang menganggap bahawa kerja membina reban ayam ialah projek yang berat dan leceh, kerana melibatkan kerja seperti menentukan ukuran, bahan, penebat, pengudaraan, pencahayaan, lokasi, sarang, tempat tenggek, ruang pungutan sampah dan perlindungan dari hujan panas dan pemangsa ayam.

TUNGGU, Ada berita baik untuk anda! Bill Keane yang mempunyai pengalaman bertahun-tahun dalam industri ternakan telah menyediakan panduan mudah untuk membina reban ayam di belakang rumah anda sendiri. Panduan membina reban ayam ini direka khusus untuk orang yang tidak pernah bertukang, jadi anda tidak memerlukan sebarang kemahiran pertukangan untuk membina reban ayam. Tak kisah jika anda mahu bina reban ayam besar atau reban ayam kecil, buku panduan cara membina reban ayam Bill Keane menerangkan langkah demi langkah cara membina reban ayam idaman anda.

Dapatkan pelan & panduan bina reban ayam Bill Keane di lamanweb Building A Chicken Coop